Welcome to flaton
  • 98301535

Kurven

Vilkår

Generelt

De her angitte vilkĺr regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av IT HELP AS, ithelp.no
Disse vilkĺrene gjelder for alt salg fra IT HELP AS, ithelp.no sĺ lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.
Enkelte varer kan til tider vćre utsolgt hos oss og vĺre leverandřrer, dette kan řke de ovennevnte leveransetidene.

For at en bestilling skal vćre gyldig mĺ bestiller vćre fylt 18 ĺr og myndig.

FRAKTEKSEMPLER:
Normal leveringstid er 1-4 virkedager. Med et forbehold om at produktet du bestiller er pĺ lager.
Er det ikke pĺ lager vil du uansett hřre fra oss!
Vi bruker postens satser ved sending av pakker. De fleste registrerte pakker koster rundt 100 kroner ĺ sende.
Store pakker koster mer. Mindre pakker kan koste mindre.

Du har alternative betalingsmĺter:

1. VISA, MASTERCARD, EUROCARD VIA NETAXEPT
Du kan betale med kort hos oss. Dette er naturligvis 100% sikkert og du som kunde er helt trygg. Vi gjřr oppmerksom pĺ at kortet ditt ikke belastes fřr vi sender varen fra oss til deg. Du vil derimot kunne se at belřpet er reservert pĺ ditt kort.

2. FAKTURA
Du kan velge faktura som et betalingsalternativ, bĺde som privatperson og firma. Vĺr bankforbindelse Klarna foretar da en kredittvurdering og vil med det samme avgjřre om du kan kjřpe varen pĺ faktura. Varen blir sendt til deg pĺ normal mĺte. Faktura sendes separat fra Klarna til din e-postadresse. Purringer sendes din folkeregistrerte adresse.
Alle pakker som sendes med faktura vil bli merket “personlig utlevering” fra oss og kan kun sendes til din folkeregistrerte adresse eller annen adresse pĺ forhĺnd godkjent av Klarna. Dvs at du som kunde mĺ hente pakken pĺ postkontoret selv. Der vil du ogsĺ bli bedt om ĺ legitimere deg.
Klarna kan legge til et gebyr pĺ faktura eller purring. Les mer om de forskjellige tjenestene her:
Klarna Faktura
Klarna Delbetaling
Klarna vilkĺr

3. PAYPAL
PayPal er en av verdens mest brukte betalingslřsninger og gir deg som kjřper en ekstra trygghet ved handelen. I tillegg er PayPal enkelt. Du slipper ĺ huske kortnummer og kodebrikker.

Levering.
Vi sender din bestilling per post. Vi fřlger Postens satser pĺ forsendelser. Vi gjřr oppmerksom pĺ at et oppkravsgebyr vil komme i tillegg hvis du ikke velger ĺ betale pĺ forhĺnd.

Uavhentede pakker faktureres med minimum 255 kroner, fraktkostnader kommer i tillegg.

Svalbard, EU, Sweden and Danmark.
We ship goods to most countries in Europe. But the products must be prepaid by credit card (VISA, Mastercard).
All prices on our website is included Norewgian VAT. The VAT will be deducted when we ship the goods to you. But remember…. international orders are subject to duties and taxes. The recipient is responsible for payment of local duties, taxes and other fees. Please contact your local Customs office for more information.
Please also note that special shipping costs will be added to the order. Please see “Fraktinformasjon” for more information.

Priser og levering
Alle priser er oppgitt inklusiv mva og eksklusiv frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som fřlge av endrede priser fra vĺre leverandřrer.

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss mĺ anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vĺrt lager. Medgĺtt tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg fřr innlevering av forsendelsen til transportřr. Nĺr tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager.
Vi benytter Posten eller Bring som befrakter, og hvis pakken er skadet ved levering er det Posten som skal kontaktes.

Vi tilstreber ĺ gi vĺre kunder sĺ korrekt informasjon om vĺre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebćre at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vĺr nettbutikk, vĺr markedsfřring eller pĺ annen mĺte.

Videre forbeholder vi oss retten til ĺ kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du fĺ melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil fĺ muligheten til ĺ akseptere vĺrt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

A-POST / BREVPOST: Pakken blir sendt som brevpost med frimerke. Ingen sporing eller forsikring er tilgjengelig. Kan brukes pĺ rimelige og mindre forsendelser. Du som kunde er ansvarlig for forsendelsen og evt skader som oppstĺr etter at forsendelsen er overlevert fra oss til Posten.
SERVICEPAKKE:
Vi anbefaler at du som kunde velger Postens klimanřytrale Servicepakke. Pakken kan spores og du fĺr hentelapp i postkassen eller pĺ SMS om mobilnummer er oppgitt, og produktene hentes pĺ ditt lokale postkontor. Du som kunde er ansvarlig for forsendelsen og mĺ melde skader som oppstĺr etter at forsendelsen er overlevert fra oss til Posten. Vi erstatter tapte og skadede forsendelser.
BEDRIFTSPAKKE: Pakken kan spores og leveres pĺ bedriftens dřr mellom 09-16 mandag-fredag. SMS varsling nĺr varen er lastet pĺ bil for levering om mobilnummer er oppgitt.
BEDRIFTSPAKKE EKSPRESS 09: Pakken sendes med sporingsnummer og mottaker varsler i SMS. Pakken leveres bedriften fřr kl. 0900 i kjerneomrĺder og innen 16 i utenforliggende strřk. Legg merke til vĺr behandlingstid og pakking kommer i tillegg til leveringen. Vi tilbyr dessverre ikke utlevering pĺ lřrdager.

Leveringstid:
Enkelte varer i vĺrt sortiment er bestillingsvare. Det kan enten vćre varer som vi bestiller eller varer vi har et svćrt begrenset antall av. Disse varene vil vćre merket med “Best. Vare X dager”. Du kan bestille varen og du vil fĺ beskjed fra oss sĺ snart vi vet nĺr varen kan leveres.

Alle bestilte varer vil bli levert umiddelbart eller sĺ snart som mulig. Ved eventuelle forsinkelser i levering vil IT HELP AS sřke uten ugrunnet opphold ĺ informere kunden om denne forsinkelsen.

Kreditt:
IT HELP AS tilbyr kreditt til sine bedriftskunder. Alle selskaper som řnsker oppgjřr ved kreditt mĺ registreres og godkjennes.
Godkjenning skjer gjennom en kredittsjekk av selskapet ved betaling.

Uavhentede pakker:
Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr (for tiden 255 kroner) for uavhentet vare, samt frakt begge veier, for ĺ dekke vĺre kostnader i forbindelse med brudd pĺ avtale.

Produktfeil og/eller feil levering av produkt:
Dersom du angrer kjřpet eller řnsker ĺ bytte i annen modell/farge/střrrelse, betaler du kun returporto. Dersom returen skyldes feilekspedering, feil eller mangler ved varen, refunderer vi naturligvis dine utgifter. Nye varer blir sendt omkostningsfritt.

Reklamasjon:
Som forbruker har du 2 ĺrs reklamasjonsrett pĺ alle vĺre produkter. Varer som er ment ĺ vare vesentlig lenger enn 2 ĺr har du 5 ĺrs reklamasjonsrett. Reklamasjon innebćrer at du kan klage pĺ en vare innen en frist. Reklamasjon gjelder feil eller svakheter som er i produktet ved kjřp. Du er pliktig til snarest og innen rimelig tid ĺ informere oss om eventuelle feil. Gjřr du ikke dette, kan du miste din reklamasjonsrett. Registrer retur som beskrevet under “Retur av produkter” og returner delen til oss innen rimelig tid.

Som bedrift eller firmakunde er reklamasjonsretten begrenset til 6 mĺneder. Kjřper er ĺ anse som firmakunde om firmanavnet inngĺr i faktura- eller leveringsadressen. Kjřper er ogsĺ ansett som firma ved kjřp av varer ut over normal forbrukers mengde eller ved andre opplagte ĺrsaker som kan knyttes til firmakjřp.

Har du forhandleravtale hos oss gjelder egne vilkĺr.

Forbrukerrĺdet kan gi deg mer informasjon: http://www.forbrukerradet.no

Retur av produkter:
Hvis vi har anbefalt deg ĺ returnere produktet til oss for reparasjon eller bytte pĺ reklamasjon mĺ du pakke varen forsvarlig (i originalforpakning) sammen med alt medfřlgende tilbehřr.

Benytter du angreretten kan du uten grunn heve kjřpet. Angrerettskjema mĺ medfřlge.
Angrerettskjema finner du her: angrefrist.pdf

Hvis du řnsker ĺ returnere en vare kjřpt i vĺr nettbutikk mĺ du forhĺndsregistrere returen her: RETUR
Sĺ snart vi har godkjent din retur (RMA) og du har mottatt returbekreftelse pĺ epost skal du sende den til:

IT HELP AS
Kyrkjevegen 2
AMFI Geilo Kjøpesnter

Vćr nřyaktig i beskrivelsen av feilen eller grunnen til at du řnsker retur. Dette gjřr det enklere for oss ĺ betjene returen. Vi anbefaler at du benytter en forsendelsesmĺte som kan spores, spesielt om varen har en hřy verdi.
Om retur ikke er registrert pĺ forhĺnd vil vi trekke fra 75,- i behandlingsgebyr ved eventuell tilbakebetaling.

Tilbakebetaling ved bruk av angrerett skjer tilbake pĺ det kortet du brukte under transaksjonen, har du bestilt i oppkrav eller pĺ annen mĺte mĺ du huske ĺ legge ved kontonummer slik at vi kan overfřre belřpet. Ved defekt vare eller andre godkjente returer vil du fĺ tilgodelapp du kan benytte i nettbutikken. Har du andre spřrsmĺl rundt reklamasjon og retur kan du sende oss en mail hit: info@ithelp.no

VARER SOM RETURNERES SOM POSTOPPKRAV HENTES IKKE AV OSS. I DISSE TILFELLENE ER DET DEG SOM AVSENDER SOM FĹR REGNINGEN FRA POSTEN.
Returforsendelsen vil bli behandlet i lřpet av 4 – 6 virkedager etter at denne er ankommet oss. Merk at behandlingstiden kan variere noe i forbindelse med hřytider og ferieavvikling.
Vi sender en bekreftelse nĺr saken er ferdig behandlet.

Angrerett og uavhentede pakker:
Dersom du skulle angre pĺ ditt kjřp hos oss, er det Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted som gjelder. I henhold til Angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi řnsker at nřdvendige tiltak i forbindelse med dette skal vćre sĺ enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjřp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i nćringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnćrmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
Returkostnadene bćres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 fřrste ledd).
Dersom du velger ĺ benytte deg av din rett til ĺ angre pĺ et kjřp, sĺ finner du angreskjemaet her:
skjerma: angrefrist.pdf

Dette skjemaet er obligatorisk ifřlge forskrift om angreskjema av 27. februar 2001 fastsatt av Barne- og familiedepartementet med hjemmel i lov 21.12.2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett mv. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven) § 10. Skal brukes ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted av varer.

Vanlige spřrsmĺl vedr. leveringstider pĺ din ordre.

Min ordre har ligget i 3 dager eller lenger, og er ikke blitt sendt enda.

Dette skyldes normalt at ett eller flere produkter pĺ din ordre er midlertidigt utsolgt hos vĺr leverandřr.
Om vi ikke har fĺtt produktet pĺ lager etter 5 dager etter bestillingsdatoen, deles ordren opp pĺ fřlgende mĺte:

De produktene, som er pĺ lager – sendes. Restnoterte produkt/produkter sendes sĺ snart vi fĺr dem pĺ lager igjen. Ved delleveranse betaler du naturligvis kun ett fraktgebyr.

Bemerk at vi i de fleste tilfeller ikke kan bekrefte en presis dato for levering, dog pleier leveringen ĺ skje innenfor kort tid.
Hvis du har ventet i lang tid pĺ din vare ber vi deg kontakte vĺr kundeservice.

Ansvarsfraskrivelse

iPhone ®, iPod ®, iPad ®, MacBook ® og iMac ® er varemerker for Apple, Inc. Android ™ er et varemerke for Google, Inc. BlackBerry ® eies av Research in Motion Limited og er registrert i USA og kan vćre registrert eller venter registrert i andre land. Xbox ® er et varemerke for Microsoft. PS3 ™-systemet er et varemerke for Sony Computer Entertainment Inc. Alle andre varemerker tilhřrer de respektive eierne.

ithelp.no og dets produkter er pĺ ingen mĺte godkjent, sponset, eller tilknyttet noen av de ovennevnte selskapene eller datterselskap av disse. De produkter som tilbys pĺ dette nettstedet er ikke pusset opp, tilbydt eller godkjent av noen av enhetene som er nevnt ovenfor. ithelp.no gir ingen garantier av noe slag, uttrykt eller underforstĺtt, om fullstendighet, nřyaktighet, pĺlitelighet, egnethet eller tilgjengelighet med hensyn til oppfřring eller informasjonen, produktene, tjenestene eller relatert grafikk som finnes pĺ oppfřringen for alle formĺl. Enhver informasjon du velger ĺ stole pĺ er pĺ egen risiko. Vi vil ikke bli holdt ansvarlig for misbruk eller fremstillinger av vĺre produkter.

Personvern
Adressen din blir kun hos oss. Vi hverken kjřper eller selger adresser.

Innsamling av opplysninger som kan knyttes til deg som individ vil ikke skje uten at du ettertrykkelig gjřres oppmerksom pĺ det, pĺ hvem som registrerer opplysningene og pĺ hva opplysningene skal benyttes til. Du vil alltid bli bedt om tillatelse til bĺde registrering og bruken.

Dersom annet ikke er utrykkelig avtalt med deg vil opplysninger som kan knyttes til deg som individ, aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre registre.

Bare spesielt godkjente personer hos oss vil ha tilgang til informasjon som kan knyttes til deg som individ og vi har etablert teknologiske sperrer som hindrer at uvedkommende fĺr tilgang til informasjonen.

Du har rett til innsyn i de opplysningene som kan knyttes til deg som individ, rett til ĺ korrigere eventuelle faktiske feil i disse og ogsĺ rett til ĺ kreve informasjonen slettet.

Retting og sletting av informasjon: Alle kunder kan til enhver tid kreve ĺ fĺ rettet eller slettet registrerte persondata nĺr de er feilaktige, mangelfulle eller unřdvendige. Kontakt om dette kan gjřres via e-post, tlf, brev eller innlogging.

Nyhetsbrev
IT HELP AS , ithelp.no sender kun ut nyhetsbrev til de som har sagt seg villig til ĺ motta dette. Vi videreformidler ikke epostadresser til tredjepart under noen omstendigheter.

SIKKERHET VED BRUK AV KORT

Nĺr du handler hos oss blir betalingen behandlet av Netaxept,PayPal som er en sikker elektronisk betalingslřsning for Visa og MasterCard/Eurocard. Med Netaxept har man de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. IT HELP AS hverken oppbevarer, eller ser noen kortopplysninger. Alt foregĺr online, med direkte autorisasjon av kjřper og selger. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert.
Sikkerhet er noe vi tar svćrt alvorlig. Det er like sikkert ĺ handle med kort pĺ ithelp.no som i en hvilken som helst butikk eller restaurant.

Kort som godtas:
Nĺr du kjřper via Internett kan du betale med Visa, MasterCard/EuroCard.

Collector Checkout

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi betaling med Collector Checkout. Collector Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning. Velg mellom direktebetaling med kort, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet. Kort- og bankbetalingen skjer smidig uten at du behøver å forlate siden.

Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet.

For at du skal kunne velge faktura eller delbetaling må du oppgi adressen din (den som er registrert i folkeregisteret) som leveringsadresse, og du må ha fylt 18 år når du bestiller. En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter.

På minside.collector.no kan du se en oversikt over alle ubetalte faktura fra Collector Bank.

For å se fullstendige vilkår for Collector Faktura se linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt